Yüksek Lisans Programı

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı 1999 dan bu yana Yüksek lisans derecesi vermektedir.

Kazanılan Derece

İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Yüksek Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi )

Kabul ve Kayıt Koşulları

Aynı veya ilgili disiplinlerde Lisans Derecesi, Not Döküm Belgesi (Transkript), Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) veya eşdeğer GRE, GMAT ve Dil Yeterliliği sınavlarından kabul edilebilir puan ile lisans derecesinde kazanılan genel not ortalaması ile ALES puanına göre kabul edilebilir ağırlıklı puana sahip olmak gerekir. ALES ve Yabancı Dil puanı aranıp aranmayacağı ile ilgili istisnai durumlar Enstitü duyurusunda yer alır. Ancak; Konservatuvar programları ile Güzel Sanatlar Fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde,Doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında ALES şartı aranmaz. Kesin kabul, ilgili akademik birim komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır. Uluslararası öğrencilerin kabul koşulları Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci Yönetim Kurulunca kontenjan belirlenmiş ise ilan edilen tarihlerde yatay geçiş başvurusu yapabilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir.
Öğrencinin bir başka anabilim dalı/üniversitenin lisansüstü programında kayıtlı iken alıp başarılı olduğu dersler karşılığında kayıtlı olduğu programa ait derslerden muafiyet talepleri Dokuz Eylül Üniversitesi Muafiyet ve İntibak Yönergesi hükümlerine göre Anabilim Dalı Başkanlığı görüşü alınarak, Enstitü Yönetim Kurulunca değerlendirilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Program, toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Bir yarıyıl için öğrenci iş yükü 30 AKTS, tezli yüksek lisans programının tamamlanabilmesi için gerekli toplam iş yükü 120 AKTS’dir.

Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 75 (4.00 üzerinden en az 2.50) olması gerekir. Seminer, tez çalışması ve uzmanlık alanı dersleri başarılı/başarısız olarak değerlendirilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Eğitim programı ilköğretim matematik öğretmenliği konusunda kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak amacı ile hazırlanmıştır. Program dili Türkçedir.

Temel Program Kazanımları

1 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma, mesleğini severek yapma
2 Öğretim sürecini planlama, etkinlik yapma ve uygulama, ölçme ve değerlendirme becerilerine sahip olma
3 Temel bilgisayar becerilerine sahip olma
4 Ana dilde yazılı ve sözlü sunum yapabilme
5 Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma
6 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme ve uygulama becerisine sahip olma
7 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklayabilme ve iletişim kurabilme
8 Matematik kavram ve genellemeleri anlama, birbiriyle ilişkilendirme ve bunları kullanarak akıl yürütme becerisini kullanabilme
9 Matematik öğrenmede ve öğretmede sabırlı, azimli, gayretli, dikkatli olma, öz güven, öz düzenleme becerilerine sahip olma ve bu özellikleri geliştirebilme
10 Alanda bilimsel literatürü takip edip yorumlayabilme.
11 Alanda temel araştırma yöntem bilgi ve becerilerini kazanma.
12 Meslekte bilimsel yöntemleri kullanabilme yeteneğini kazanabilme.
13 Yapılan bilimsel araştırmaları raporlaştırabilme.
14 Raporlaştırılan bilimsel araştırmaları sunabilme.
15 Meslekte bilimsel yöntemleri kullanabilme yeteneğini kazanabilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı yüksek lisans mezunları, MEB ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik yapabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler. Ayrıca özel sektörde öğretim teknolojileri ile ilgili alanlarda çalışabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir.

TYYÇ – Program Yeterlilikleri İlişkisi

Ders Yapısı ve Kredileri

Yüksek Lisans Programı Öğretim Planı, 2 zorunlu ve 12 seçmeli dersten oluşmaktadır. Yüksek Lisans Programı seçmeli ders havuzunda, 7 tanesi Güz yarıyılında, 5 tanesi Bahar yarıyılında olmak üzere toplam 12 seçmeli ders yer almaktadır. Öğretim Programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 6/81 AKTSdir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İME 5023 Matematik Eğitiminde Nicel Araştırmalar ZORUNLU 3 0 0 8
G 2 EBE 5039 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği ZORUNLU 3 0 0 5
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 17
TOPLAM: 30
1 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EBE 5003 İstatistiksel Yöntemler ve Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 5
G 2 İME 5011 Matematik Öğretiminde Psikolojik Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8
G 3 İME 5015 Problem Çözme ve Problem Çözme Stratejileri SEÇMELİ 3 0 0 7
G 4 İME 5001 İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavram Yanılgıları SEÇMELİ 3 0 0 5
G 5 İME 5029 Matematik Eğitiminde Teorik Çerçeveler SEÇMELİ 3 0 0 8
G 6 İME 5017 Matematik Eğitiminde Veri Madenciliği SEÇMELİ 3 0 0 7
G 7 İME 5019 Cebirsel Düşünmeyi Öğrenme ve Öğretme SEÇMELİ 3 0 0 8
G 8 İME 5025 İlköğretim Matematik Eğitiminde Dörtlü Bilgi Modeli SEÇMELİ 3 0 0 8
G 9 İME 5027 Matematik Eğitimi Literatürünün İncelenmesi SEÇMELİ 3 0 0 8
G 10 İME 5003 İlköğretim Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar SEÇMELİ 3 0 0 8
2 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İME 5028 Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorileri ZORUNLU 3 0 0 8
B 2 İME 5096 Seminer ZORUNLU 0 2 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 19
TOPLAM: 30
2 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EBE 5002 Test Geliştirme Teknikleri SEÇMELİ 3 0 0 5
B 2 EBE 5000 Bilgi Erişimi ve Raporlaştırmada Bilgisayar Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 5
B 3 İME 5010 Matematikte Kavram Öğretimine Yönelik Yaratıcı Etkinlikler SEÇMELİ 3 0 0 8
B 4 İME 5016 Geometri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8
B 5 İME 5020 Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi SEÇMELİ 3 0 0 8
B 6 İME 5040 Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme SEÇMELİ 3 0 0 8
B 7 İME 5026 Matematik Eğitiminde Oyun ve Drama SEÇMELİ 3 0 0 8
B 8 İME 5032 Matematik Eğitiminde Çoklu Gösterimler SEÇMELİ 3 0 0 8
B 9 İME 5034 Matematik Eğitiminde Nitel Araştırmalar SEÇMELİ 3 0 0 8
B 10 İME 5036 Öğrenme Stilleri ve Stratejileri SEÇMELİ 3 0 0 9
B 11 İME 5038 Matematik Eğitiminde Yöntemsel Tasarımlar ve Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 8
B 12 İME 5024 Analiz Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8
3.Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İME 5198 Uzmanlık Alanı Dersi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 İME 5199 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 27
TOPLAM: 30
4.Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İME 5198 Uzmanlık Alanı Dersi ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 İME 5199 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 27
TOPLAM: 30

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Öğrencilerin yarıyılsonu sınavlarına girebilmeleri için teorik derslerin % 70ine, uygulama/laboratuvarların ise % 80ine devam etmiş olmaları gerekir.
Her yarıyılda bir ders için en az bir ara sınavı yapılır. Ara sınavın, yarıyıliçi çalışmalarının ve yarıyılsonu sınavlarının o dersin başarı notuna ne şekilde yansıtılacağı ve dersin haftalık bazda tüm yarıyıl için içeriği, ders kitabı ve ilgili literatürü yarıyıliçi sınav ve uygulama tarihleri dersi veren öğretim üyesi tarafından yarıyılın başında Enstitü Müdürlüğüne ve öğrencilere bildirilir. Öğrenciye verilecek yariyıl sonu ders notu, ara sınavlar, yarıyılsonu sınavı, ve/veya yarıyılsonu proje çalışması değerlendirmesi ile dönem içi çalışmaları ve derse devamı gözönünde tutularak öğretim üyesi tarafından, yarıyıl başında öğrencilere ve enstitüye verilen ders tanıtım bilgileri içinde yer alan esaslara göre takdir olunur.
Lisansüstü derslerinde bütünleme sınavı açılır. Öğrenciler Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile, genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri de tekrarlayabilirler.
Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyılsonu notu olarak yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlilik öğrencilerin en az (CB) notu almış olması gerekir.
Ayrıntılı bilgi için DEU Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmenliğine bakınız. http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=13260

Mezuniyet Koşulları

Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120dir. Mezuniyet koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları bölümünde ayrıntılı açıklandığı gibidir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam gün