Lisans Programı

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. Fen Bilimleri Bölümü içinde Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı olarak faaliyet gösteren anabilim dalımız, bir ara bağımsız bir Matematik Bölümü olarak da görev yapmış ve 1998 yılına kadar faaliyetlerini bu şekilde sürdürmüştür. 1998 yılında fakültemizin yeniden yapılanması sonucunda Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümüne Anabilim Dalı olarak bağlanmıştır. 2016 yılından itibaren Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü bünyesinde Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Öğretmenliği Programı olarak örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Matematik Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Matematik Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Öğretmenliği Programı Cahit Arf Binasında hizmet vermekte olup, 3 dersliğe ve akademik personele ait 8 odaya sahiptir. Sınıflarda akıllı tahta, projektör vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1 Matematik ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri bilir ve bunları uygulamada kullanır.
2 Matematik ile ilgili kavramları, kavramlara ilişkin düşünceleri ve verileri tartışıp değerlendirebilir. Karşılaşacağı problemleri ve konuları analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm stratejilerini geliştirebilir ve bunları yazılı ve sözlü biçimde sunabilir.
3 Matematik ile ilgili kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek yaşam durumlarına uygulayabilir.
4 Ortaöğretim matematik dersi öğretim programındaki temel konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimini analiz edebilir.
5 Bilimi, toplumun ve günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak görür.
6 Matematik dersi öğretim programının yaklaşımını ve kapsamını bilir ve bunlara uygun bir öğretim gerçekleştirebilir.
7 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini uygular.
8 Öğrencilerin düşüncelerini özgürce ifade edebilecekleri, onları öğrenmeye teşvik edecek, derse karşı ilgi ve motivasyonlarını arttıracak ve matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmelerini sağlayacak öğrenme ortamı hazırlayabilir.
9 Matematik öğretiminde öğrenci gereksinimlerine en uygun kaynağı belirler ve uygun öğretim araçları geliştirir.
10 Bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahiptir ve bu teknolojileri öğretim ortamında etkin bir şekilde kullanır.
11 Geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
12 Matematik ve matematik eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir.
13 Hayat boyu öğrenme, mesleki gelişimi sağlayabilme için temel sağlayacak iletişim, problem çözme ve analitik düşünme becerilerini gösterir.
14 Meslek yaşantısında kendi yaptıkları ile ilgili öz değerlendirme yapabilir ve bu çerçevede öğrenme-öğretme becerilerini eleştirel bir şekilde analiz edebilir ve kendini bu konuda geliştirebilir.
15 Okulda veya toplumda matematik kültürünü destekleme, geliştirme ve izleme etkinliklerini yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
16 Uygulamada karşılaşılan ve önceden tahmin edilemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
17 Alanı ile ilgili konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahiptir.
18 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı ülkedeki meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.

Mezunların İstihdam Profilleri

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Öğretmenliği Programı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve kurumlarda öğretmenlik; özel etüt merkezlerinde öğretmen olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler ya da üniversitelerde araştırmacı olarak çalışabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ – Program Yeterlilikleri İlişkisi

Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 47 zorunlu ve 29 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 212/28 AKTSdir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 LME 1001 ANALİZ 1 ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 LME 1003 SOYUT MATEMATİK I ZORUNLU 3 0 0 4
G 6 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ -6
TOPLAM: 30
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 LME 1002 ANALİZ 2 ZORUNLU 3 0 0 5
B 4 LME 1004 SOYUT MATEMATİK 2 ZORUNLU 3 0 0 5
B 5 LME 1006 ÖKLİD GEOMETRİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ -6
TOPLAM: 30
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 LME 2001 MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 LME 2003 LİNEER CEBİR 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 LME 2005 ANALİTİK GEOMETRİ 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 LME 2007 ANALİZ 3 ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 LME 2002 LİSE MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 LME 2004 LİNEER CEBİR 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 LME 2006 ANALİTİK GEOMETRİ 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 LME 2008 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA ZORUNLU 2 0 0 4
B 5 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 LME 3001 MATEMATİK ÖĞRETİMİ 1 ZORUNLU 3 0 0 4
G 2 LME 3003 OLASILIK ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 LME 3005 MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 LME 3007 DİFERANSİYEL DENKLEMLER ZORUNLU 3 0 0 3
G 5 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 LME 3002 MATEMATİK ÖĞRETİMİ 2 ZORUNLU 3 0 0 4
B 2 LME 3004 İSTATİSTİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 LME 3006 MATEMATİKSEL MODELLEME ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 LME 3008 CEBİRE GİRİŞ ZORUNLU 3 0 0 3
B 5 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
G 2 LME 4001 MATEMATİK TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 LME 4003 CEBİR ÖĞRETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 4027 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 8
TOPLAM: 30
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 LME 4002 MATEMATİK FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 LME 4004 GEOMETRİ ÖĞRETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 4028 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 13
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 8
TOPLAM: 30
HER DÖNEM AKTS’YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 LME 5001 DİFERANSİYEL GEOMETRİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 LME 5002 DÖNÜŞÜMLER GEOMETRİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 LME 5003 GENEL TOPOLOJİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 LME 5004 KOMPLEKS ANALİZ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 LME 5005 MATEMATİK DERSİ KİTABI İNCELEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 LME 5006 MATEMATİK EĞİTİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 LME 5007 MATEMATİK EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 LME 5008 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 LME 5009 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 LME 5010 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 LME 5011 NUMERİK ANALİZ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 LME 5012 SAYILAR TEORİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 LME 5013 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesileri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr.Esra BUKOVA GÜZEL
E-posta: esra.bukova@deu.edu.tr
Tel: 0 212 301 23 81
Dokuz Eylul University
Buca Eğitim Fakültesi
Uğur Mumcu Cad. 135. Sk. No:5
35150 Buca-İZMİR/ TURKEY