Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalı, Üniversitemiz 2021 – 2025 Dönemi Stratejik Planı ile uyumlu olarak, üç ana stratejik amaç altında toplamda 16 stratejik hedef benimsenmiştir.
Amaç 1 Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Elamanlarının Yenilikçi Araştırma Kapasitesini Geliştirmek
Hedef 1 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının öğrenme kaynaklarına erişiminin kolaylaştırılması ve öğrenme kaynaklarının zenginleştirmesi
Hedef 2 Anabilim Dalı öğretim elamanlarını yenilikçi ve katma değer yaratan araştırma alanlarına yöneliminin desteklenmesi
Hedef 3 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının girişimciliğini destekleyen projelere yönlendirilmesi
Hedef 4 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının nitelikli bilimsel yayın kapasitesinin güçlendirilmesi
Hedef 5 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının araştırma temelli katma değeri yüksek çıktılarıyla görünürlüğünün sağlanması
Amaç 2 Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Elamanlarının Eğitim ve Öğretim Kalitesini Geliştirmek
Hedef 1 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının eğitim ve öğretimde ulusal ve uluslararası markalaşmasının geliştirilmesi
Hedef 2 Özel Eğitim Lisans, Yüksek Lisans ve Özel Eğitim Doktora Programlarının potansiyel/üstün/özel yeteneklilerin ihtiyaçlarına yönelik olarak sürekli iyileştirilerek geliştirilmesi
Hedef 3 Özel Eğitim Lisans, Yüksek Lisans ve Özel Eğitim Doktora Eğitim – Öğretim Programlarına devam eden öğrencilerin potansiyel/üstün/özel yetenekliler alanında nitelikli araştırma yapma ve yayına dönüştürme kapasitelerinin güçlendirilmesi
Hedef 4 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının öğrenmeyi öğrenme odaklı mesleki gelişimlerinin desteklenmesi
Hedef 5 Lisans ve Lisansüstü öğrencilerin özel eğitim alanı içinde potansiyel/üstün/özel yetenekliler çalışma alanı ile ilişkili ilgi ve motivasyonlarının geliştirilmesi
Amaç 3 Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalında Kurumsal Kapasiteyi Güçlendirmek, Paydaşlarla Etkileşimi ve Toplumsal Hizmet Kalitesini Geliştirmek
Hedef 1 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının öğretim, araştırma ve topluma hizmet üretimleri üzerinden Dokuz Eylül Üniversitesi’nin itibarının geliştirilmesi
Hedef 2 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının araştırma, hizmet ve üretimlerinin değerli kılınmasıyla kurum aidiyet duygusunun geliştirilmesi
Hedef 3 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının çalışmalarıyla, bölgesel, ulusal ve uluslararası kapsamda potansiyel/üstün/özel yetenekli çocukların tanılanmasına ve eğitimlerinin sürdürülebilirliğine katkı sağlanması
Hedef 4 Bölgesel, ulusal ve uluslararası kapsamda potansiyel/üstün/özel yetenekli çocuklara yönelik öğrenme ortamı ve öğrenme içeriği tasarımlarına destek sağlanması
Hedef 5 Bölgesel, ulusal ve uluslararası kapsamda potansiyel/üstün/özel yetenekli çocukların öğretmenlerinin eğitimlerinin sürdürülebilirliğinin desteklenmesi
Hedef 6 Potansiyel/üstün/özel yetenekli bireylere ve öğretmenlerine yönelik tasarlanan tüm eğitimlerin kurum kalite güvence sistemiyle uyumlu olarak geliştirilmesi