Çocuklar olgular karşısında şaşırabilen, önyargısız olarak gözlem yapabilen, bitmek tükenmek bilmeyen bir sorgulama ve bilme arzusu sahipler. Bunlar hemen hemen normal her çocuğun temel özellikleri. Bunlara eğitim yoluyla bilimsel süreç becerilini duyularıyla uyumlu kullanma ve bilme arzusu (bilimsel merak) ile bilme yolunu (bilim yapma) bulmayı da eklersek iş daha da heyecanlı hale geliyor. “Bilimsel deney, ortak deneyime ters düşen bir deneydir” diyor Gaston Bachelard. Problemi fark etmek ortak algıdan, problemi çözmek ortak deneyimlerden uzaklaştırmayı gerektiriyor. Bu da zihinsel ve beceri olarak donanımlarımızla yeteneklerimizin sınanacağı ortamlar oluşturmamızda yatıyor. Bu atölye kapsamında okul öncesinden üniversite düzeyine kadar gerçekleştirilebilecek bir dizi deney ile renklerin bilimsel bir anlayış ve matematik ile ilişkisine yönelik bir model sunulmuştur. Anabilim Dalı Başkanımız Prof. Dr. Kemal YÜRÜMEZOĞLU tarafından Zirve 3.14 Matematik Eğitimi Zirvesi’nde 16 MART 2024 tarihinde Ankara’da yürütülen çalıştayda renk, bilim ve matematik kavramları bir arada ele alınmıştır.