Özel Yetenekliler ABD Stratejik Hedefleri

Özel Yetenekliler  Eğitimi Anabilim Dalı, Üniversitemiz 2021 – 2025 Dönemi Stratejik Planı ile uyumlu olarak,  üç ana stratejik amaç altında toplamda 16 stratejik hedef benimsenmiştir.

 

 

Amaç 1 Özel Yetenekliler  Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Elamanlarının  Yenilikçi Araştırma Kapasitesini Geliştirmek

Hedef 1 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının öğrenme kaynaklarına erişiminin  kolaylaştırılması ve  öğrenme kaynaklarının zenginleştirmesi

Hedef 2 Anabilim Dalı öğretim elamanlarını yenilikçi ve katma değer yaratan araştırma alanlarına yöneliminin desteklenmesi

Hedef 3 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının girişimciliğini destekleyen projelere yönlendirilmesi

Hedef 4 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının nitelikli bilimsel yayın kapasitesinin güçlendirilmesi

Hedef 5 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının araştırma temelli katma değeri yüksek çıktılarıyla görünürlüğünün sağlanması

 

Amaç 2 Özel Yetenekliler  Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Elamanlarının  Eğitim ve Öğretim Kalitesini Geliştirmek

Hedef 1 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının eğitim ve öğretimde ulusal ve uluslararası markalaşmasının geliştirilmesi

Hedef 2 Özel Eğitim Lisans, Yüksek Lisans ve Özel Eğitim Doktora Programlarının potansiyel/üstün/özel yeteneklilerin ihtiyaçlarına yönelik olarak sürekli iyileştirilerek geliştirilmesi

Hedef 3 Özel Eğitim Lisans, Yüksek Lisans ve Özel Eğitim Doktora Eğitim – Öğretim Programlarına devam eden öğrencilerin potansiyel/üstün/özel yetenekliler alanında nitelikli araştırma yapma ve yayına dönüştürme kapasitelerinin güçlendirilmesi

Hedef 4 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının öğrenmeyi öğrenme  odaklı mesleki gelişimlerinin desteklenmesi

Hedef 5 Lisans ve Lisansüstü öğrencilerin özel eğitim alanı içinde potansiyel/üstün/özel yetenekliler  çalışma alanı ile ilişkili ilgi ve motivasyonlarının geliştirilmesi

 

Amaç 3 Özel Yetenekliler  Eğitimi Anabilim Dalında Kurumsal Kapasiteyi Güçlendirmek, Paydaşlarla Etkileşimi ve Toplumsal Hizmet Kalitesini Geliştirmek

Hedef 1 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının öğretim, araştırma ve topluma hizmet üretimleri üzerinden Dokuz Eylül Üniversitesi’nin itibarının geliştirilmesi

Hedef 2 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının araştırma, hizmet ve üretimlerinin değerli kılınmasıyla kurum aidiyet duygusunun geliştirilmesi

Hedef 3 Anabilim Dalı öğretim elamanlarının  çalışmalarıyla,  bölgesel, ulusal ve uluslararası kapsamda potansiyel/üstün/özel yetenekli çocukların tanılanmasına ve eğitimlerinin sürdürülebilirliğine katkı sağlanması

Hedef 4 Bölgesel, ulusal ve uluslararası kapsamda potansiyel/üstün/özel yetenekli çocuklara yönelik  öğrenme ortamı ve öğrenme içeriği tasarımlarına destek sağlanması

Hedef 5  Bölgesel, ulusal ve uluslararası kapsamda potansiyel/üstün/özel yetenekli çocukların öğretmenlerinin eğitimlerinin sürdürülebilirliğinin desteklenmesi

Hedef 6 Potansiyel/üstün/özel  yetenekli bireylere ve öğretmenlerine yönelik tasarlanan tüm eğitimlerin kurum kalite güvence sistemiyle uyumlu olarak geliştirilmesi