Devam Eden Projeler

 Geleceği Şekillendiren Öğretmen Adaylarının Yenilikçi Çözüm Arayışları: TÜBİTAK 2209-A Proje Yolculuğu 

Başlangıç Tarihi:

2023

Bitiş Tarihi:

Devam ediyor

Proje Destekleyicisi

TÜBİTAK

Takım

Prof. Dr. Adnan BAKİ

Prof. Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN

Prof. Dr. Sibel SOMYÜREK

Prof. Dr. Tolga GÜYER

Doç. Dr. Aysun Nüket ELÇİ (Yürütücü)

Doç. Dr. Gül ÖZÜDOĞRU

Doç. Dr. Hatice YILDIZ DURAK

Doç. Dr. Özlem ATEŞ

Proje Tanımı

Geleceği Şekillendiren Öğretmen Adaylarının Yenilikçi Çözüm Arayışları: TÜBİTAK 2209-A Proje Yolculuğu

 Society 5.0 for Gifted Education

Başlangıç Tarihi:

2021

Bitiş Tarihi:

Ulusal Ajans destekli Avrupa Birliği IPA Projesi

Proje Destekleyicisi

TÜBİTAK 

Takım

Gökben YILMAZ (Yürütücü)

Doç. Dr. Nilüfer ATMAN USLU (Araştırmacı)

Proje Tanımı

Projenin amacı üstün yeteneklilerin eğitimine yönelik “tasarım odaklı akıllı toplum” felsefesine ilişkin bir bakış açısı geliştirmektir. Bu bağlamda, İzmir, Manisa ve Aydın’daki 100 BİLSEM öğretmenine Toplum 5.0, girişimcilik, bilim felsefesi, araştırma yöntemleri, finansal okuryazarlık, tasarım odaklı düşünme modeli, proje yönetimi ve ilgili diğer dersler konusunda eğitim verilmesi; Toplum 5.0, girişimcilik, disiplinler arası çalışma, tasarım odaklı düşünme modeli vb. konuları kapsayan bütünsel bir eğitim programının geliştirilmesi; Tasarım odaklı düşünme modeli tabanlı proje yönetimiyle ilgili öğrenme nesnelerinin dağıtımı için web tabanlı bir araç oluşturması amaçlanmıştır.

  İlkokul Öğrencilerine Yönelik Etkileşimli Okuma Resimli Çocuk Kitabı Setinin Tasarımı Ve Geliştirilmesi

Başlangıç Tarihi:

2024

Bitiş Tarihi:

Devam ediyor

Proje Destekleyicisi

TÜBİTAK

Takım

Doç. Dr. Tuncay CANBULAT (Yürütücü)

Arş. Gör. Elif İLHAN (Araştırmacı)

Doç. Dr. İlyas YAZAR (Araştırmacı)

Dr. Öğretim Üyesi Erkan SERÇE (Danışman)

Proje Tanımı

İlkokul Öğrencilerine Yönelik Etkileşimli Okuma Resimli Çocuk Kitabı Setinin Tasarımı Ve Geliştirilmesi

 Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik Duygu Tutum ve Kaygılarının Değerlendirilmesi

Başlangıç Tarihi:

2024

Bitiş Tarihi:

Devam ediyor

Proje Destekleyicisi

TÜBİTAK

Takım

Doç. Dr. Tuncay CANBULAT (Danışman)

Lisans Öğrencisi Gizem SAYIN (Yürütücü)

Proje Tanımı

Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik Duygu Tutum ve Kaygılarının Değerlendirilmesi

 Matematik Eğitiminde Üretken Yapay Zekanın Etik Kullanımına Yönelik Öğrenci Ve Öğretim Üyesi Algıları: Karma Bir Araştırma Proje Yürütücüsü

Başlangıç Tarihi:

2024

Bitiş Tarihi:

Devam ediyor

Proje Destekleyicisi

TÜBİTAK

Takım

Doç. Dr. Aysun Nüket ELÇİ (Danışman)

Lisans Öğrencisi Baran ERİN (Yürütücü)

Lisans Öğrencisi Beste DEMİRER (Araştırmacı)

Lisans Öğrencisi Mehmet BENLİ (Araştırmacı)

Lisans Öğrencisi İffet Kurşunoğlu (Araştırmacı)

Proje Tanımı

Matematik Eğitiminde Üretken Yapay Zekanın Etik Kullanımına Yönelik Öğrenci Ve Öğretim Üyesi Algıları: Karma Bir Araştırma Proje Yürütücüsü

 Matematik Eğitiminde Konuşma Aracısı Tabanlı Rehberlik: Chatbot Teknolojilerinin Öğrencilerin Ders Memnuniyet Ve Katılımına Etkisi

Başlangıç Tarihi:

2024

Bitiş Tarihi:

Devam ediyor

Proje Destekleyicisi

TÜBİTAK

Takım

Doç. Dr. Aysun Nüket ELÇİ (Danışman)

Lisans Öğrencisi Gökçe AKKUŞ (Yürütücü)

Proje Tanımı

Matematik Eğitiminde Konuşma Aracısı Tabanlı Rehberlik: Chatbot Teknolojilerinin Öğrencilerin Ders Memnuniyet Ve Katılımına Etkisi

 Patlayan Noktalar Tekniği İle Ders Planı Tasarlanması, Uygulaması Ve Sürece Dair Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi Patlayan Noktalar Tekniğinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alan Öğretimi Bilgilerine İlişkin Algılarına Etkisi

Başlangıç Tarihi:

2024

Bitiş Tarihi:

Devam ediyor

Proje Destekleyicisi

TÜBİTAK

Takım

Doç. Dr. Aysun Nüket ELÇİ (Danışman)

Lisans Öğrencisi Beyzanur TOSUN (Yürütücü)

Proje Tanımı

Patlayan Noktalar Tekniği İle Ders Planı Tasarlanması, Uygulaması Ve Sürece Dair Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi Patlayan Noktalar Tekniğinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alan Öğretimi Bilgilerine İlişkin Algılarına Etkisi

 Eğitim Fakültesinde Uygulanan Öğretmenlik Uygulamaları Dersine Yeni Bir Bakış: Çevrimiçi Mentorluk (E-Scaffolding) Modeli 

Başlangıç Tarihi:

2024

Bitiş Tarihi:

Devam ediyor

Proje Destekleyicisi

TÜBİTAK

Takım

Doç. Dr. Belgin BAL İNCEBACAK (Yürütücü)

Doç. Dr. Tuncay CANBULAT (Araştırmacı)

Prof. Dr. Süleyman YAMAN (Araştırmacı)

Doç. Dr. Gülnur ŞAFFAK ATALAY (Araştırmacı)

Doç. Dr. Mevlüt GÜRBÜZ (Araştırmacı)

Prof. Dr. Ayşe OĞUZ ÜNVER (Danışman)

Dr. Öğretim Üyesi Aslı SARIŞANTUNGAÇ (Araştırmacı)

Arş. Gör. Dr. Ezgi GÜN (Araştırmacı)

Proje Tanımı

Eğitim Fakültesinde Uygulanan Öğretmenlik Uygulamaları Dersine Yeni Bir Bakış: Çevrimiçi Mentorluk (E-Scaffolding) Modeli