Tarih Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlarından haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir. Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren diploma eki verilebilmektedir. Üniversitemiz diploma ekini ve AKTS etiketini almıştır. Uluslar arası saygınlığı olan kurumlarla ikili anlaşmalar yaparak öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyen, böylelikle kazanılan bilgi ve deneyimleri arttırmayı hedefleyen anabilim dalının, 2012 yılı itibariyle Erasmus öğrenci ve akademisyen değişim programı ile Farabi programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Tarih Eğitimi Anabilim Dalımızın vizyonu: yaptığı ve yapacağı faaliyetlerle eğitim-öğretim sürecine daha fazla katkı sağlayan, ulusal ve uluslararası alandaki bilimsel işbirlikleri çerçevesinde fakültenin ve üniversitenin daha görünür kılınmasını mümkün kılan, tarih ve tarih eğitimi ile ilgili genel tutum ve değerlere sahip, bu tutum ve değerler çerçevesinde insan hakları, sosyal adalet, kültürel miras ve tarihi eserlere yönelik yeterli bilince ulaşmış bireylerin yetiştirildiği bir anabilim dalı olmak.