Anasayfa

2015 yılında etkinleştirilen Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı, Eğitim Bilimleri Bölümü içerisinde yer alan dört anabilim dalından birisidir. Anabilim Dalı’nın amacı, lisans düzeyinde öğrenim gören öğretmen adaylarını öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme açısından eğitmek, araştırma, istatistik yöntem ve teknikleriyle birlikte proje hazırlama ve raporlaştırma konularında temel düzeyde bilgi sağlamaktır. Ayrıca, özellikle lisansüstü düzeyde öğrenim gören öğrencilerin araştırma, veri toplama ve çözümleme ve araştırmalarını raporlaştırma konusundaki becerilerini geliştirmektir.

 

 

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı, geleceğin öğretmenlerini yetiştirirken onlara sadece teorik bilgi sunmakla kalmayıp, aynı zamanda öğrendiklerini uygulama konusundaki becerilerini desteklemektedir. Öğretmen adayları, yenilikçi ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygulama, nitelikli ölçme araçları geliştirme ve dijital platformları kullanma gibi konularda pratik becerilerini geliştirirken lisansüstü öğrenim gören öğrenciler araştırma projeleri tasarlama, veri toplama ve analiz etme gibi karmaşık süreçleri yönetme yeteneklerini ve etkili raporlama konularındaki pratik becerilerini saha uygulamaları ile geliştirmektedirler.