Alanına uygun öğretim yaklaşım-strateji-yöntem-tekniklerini analiz edebilen ve öğretim materyalleri hazırlayabilen, üst düzey bilimsel süreç becerileri ve laboratuvar becerilerini kullanabilen, alanı ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarına ulaşabilen, onları etkin olarak kullanabilen, yaşam boyu öğrenme hedeflerini yaymada etkin rol alabilen, ulusal ve uluslararası gündemi yakından takip edebilen, bilimin doğasını anlamış, eğitime gönül veren Kimya öğretmenleri ve akademisyenlerinin yetiştiği dünya standartlarını yakalamış kaliteli bir anabilim dalı haline gelebilmektir.
Ülkesini ve milletini seven, gelişimine katkı sağlayabilecek, çağdaş, alanında uzman, eğitim ve öğretim alanındaki gelişmeleri yakından takip edebilen idealist, sorgulayıcı, problem çözme becerileri yüksek, Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini özümleyebilen, bilişim ve iletişim becerilerini etkin olarak kullanabilen, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olan Kimya öğretmenleri ve akademisyenleri yetiştirmektir.