Lisans Programı

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

1973-1974 Eğitim-Öğretim yılında İzmir Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü adı ile müzik öğretmeni yetiştirmeye başlayan kurum, İzmir Yüksek Öğretmen Okulu Müzik Bölümü (1978) ve Buca Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü (1982) olarak eğitim hizmetine devam etmiştir. Eğitim fakültelerinin yeniden yapılanması programı çerçevesinde 1998-1999 öğretim yılında DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı adını alan birimde; çalgı eğitimi, ses eğitimi ve müzik kuramı ağırlıklı olarak lisans düzeyinde öğrenim yapılmaktadır.

Kazanılan Derece

Müzik Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise mezunu olmak ve üniversite sınavına göre yerleştirilmiş olmak yapılacak yetenek sınavından başarılı olmak.
Yetenek Sınavı için http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=13179
Ayrıca bilgi paketi için http://www.deu.edu.tr/ders-katalog/tr/tr-b6.html

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, kendi binasında hizmet vermekte olup, 5 derslik, 1 prova salonu, 1 dinleti salonu, 30 öğrenci çalışma odası ve akademik personele ait 20 odaya sahiptir. Binada çalgı onarım atölyesi ve kitaplık bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1 Atatürk İlke ve İnkılapları’na ve Cumhuriyet’in değerlerine bağlılık.
2 Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma.
3 Yaşam boyu öğrenme merakı ve davranışını kazanabilme ve öğrencilerine de bu yetkinliği kazandırabilme.
4 Yaratıcı düşünme becerisi edinme ve öğrencilerine de bu beceriyi kazandırabilme.
5 Öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
6 Sesini doğru ve etkili biçimde kullanabilme becerisi.
7 Çalgısını eşlik ve dinleti aracı olarak kullanabilme becerisi.
8 Bireysel ve topluluk halinde müzik yapma becerisi.
9 Müziğe ilişkin kuramsal bilgiye sahip olma ve bu bilgileri müziği diğer alanlarıyla ilişkilendirerek beceriye dönüştürebilme yetkinliği.
10 Ulusal ve uluslararası müzik kültürlerine ve müziğin tarihsel gelişimine ilişkin entelektüel bilgi birikimine sahip olma.
11 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahip olma ve bu dağarcığı amaca uygun kullanabilme.
12 Gelişen teknolojiyi kullanabilme ve müzik öğretimine yansıtabilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

Müzik Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ – Program Yeterlilikleri İlişkisi

Ders Yapısı ve Kredileri

:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 Türk Dili I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 MBD 1001 Eğitime Giriş ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1002 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MZE 1001 Batı Müziği Teori ve Uygulaması 1 ZORUNLU 2 2 0 5
G 7 MZE 1003 Piyano Eğitimi 1 ZORUNLU 1 0 0 1
G 8 MZE 1005 Ses Eğitimi 1 ZORUNLU 1 0 0 1
G 9 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ -5
TOPLAM: 30
1 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MZE 1007 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 2 MZE 1009 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Flüt) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 3 MZE 1011 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 4 MZE 1013 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Keman) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 5 MZE 1015 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Klarnet) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 6 MZE 1017 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Kontrbas) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 7 MZE 1019 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 8 MZE 1021 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 9 MZE 1023 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Viyolonsel) SEÇMELİ 1 0 0 1
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 Türk Dili II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 MBD 1003 Eğitim Sosyolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1004 Eğitim Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MZE 1002 Batı Müziği Teori ve Uygulaması 2 ZORUNLU 2 2 0 5
B 6 MZE 1004 Piyano Eğitimi 2 ZORUNLU 1 0 0 1
B 7 MZE 1006 Ses Eğitimi 2 ZORUNLU 1 0 0 1
B 8 MZE 1030 Müzik Kültürü ZORUNLU 2 0 0 2
B 9 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ -2
TOPLAM: 30
2. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MZE 1008 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 2 MZE 1010 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Flüt) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 3 MZE 1012 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 4 MZE 1014 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Keman) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 5 MZE 1016 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Klarnet) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 6 MZE 1018 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Kontrbas) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 7 MZE 1020 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 8 MZE 1022 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 9 MZE 1024 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Viyolonsel) SEÇMELİ 1 0 0 1
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1005 Türk Eğitim Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1006 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 MZE 2001 Müzik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MZE 2005 Bağlama Eğitimi 1 ZORUNLU 1 0 0 1
G 5 MZE 2025 Türk Halk Müziği Teori ve Uygulaması 1 ZORUNLU 1 2 0 3
G 6 MZE 2027 Çoksesli Koro 1 ZORUNLU 1 2 0 3
G 7 MZE 2029 Armoni ve Eşlikleme 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 MZE 2031 Batı Müziği Tarihi ZORUNLU 2 0 0 2
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 9
TOPLAM: 30
3 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MZE 2003 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Piyano) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 2 MZE 2007 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 3 MZE 2009 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Flüt) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 4 MZE 2011 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 5 MZE 2013 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Keman) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 6 MZE 2015 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Klarnet) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 7 MZE 2017 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Kontrbas) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 8 MZE 2019 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 9 MZE 2021 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 10 MZE 2023 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Viyolonsel) SEÇMELİ 1 0 0 1
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1007 Öğretim Teknolojileri ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1008 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MZE 2002 Müzik Öğretimi Programları ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MZE 2006 Bağlama Eğitimi 2 ZORUNLU 1 0 0 1
B 5 MZE 2026 Türk Halk Müziği Teori ve Uygulaması 2 ZORUNLU 1 2 0 2
B 6 MZE 2028 Çoksesli Koro 2 ZORUNLU 1 2 0 2
B 7 MZE 2030 Armoni ve Eşlikleme 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 8 MZE 2032 Türk Müziği Tarihi ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 12
TOPLAM: 30
4. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MZE 2004 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Piyano) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 2 MZE 2008 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 3 MZE 2010 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Flüt) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 4 MZE 2012 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 5 MZE 2014 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Keman) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 6 MZE 2016 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Klarnet) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 7 MZE 2018 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Kontrbas) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 8 MZE 2020 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 9 MZE 2022 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 1
B 10 MZE 2024 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Viyolonsel) SEÇMELİ 1 0 0 1
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1009 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1010 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 MZE 3001 Türk Sanat Müziği Teorisi ve Uygulaması 1 ZORUNLU 1 2 0 3
G 4 MZE 3005 Türk Halk Müziği Korosu 1 ZORUNLU 1 2 0 4
G 5 MZE 3033 Orkestra – Oda Müziği 1 ZORUNLU 1 2 0 4
G 6 MZE 3035 Gitar Eğitimi ve Eşlikleme 1 ZORUNLU 1 0 0 1
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 12
TOPLAM: 30
5 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MZE 3003 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Piyano) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 2 MZE 3007 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 3 MZE 3009 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Flüt) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 4 MZE 3011 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 5 MZE 3013 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Keman) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 6 MZE 3015 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Klarnet) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 7 MZE 3017 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Kontrbas) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 8 MZE 3019 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 9 MZE 3021 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 10 MZE 3023 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Viyolonsel) SEÇMELİ 1 0 0 1
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1011 Eğitimde Ahlak ve Etik ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1012 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MZE 3002 Türk Sanat Müziği Teorisi ve Uygulaması 2 ZORUNLU 1 2 0 3
B 4 MZE 3006 Türk Halk Müziği Korosu 2 ZORUNLU 1 2 0 1
B 5 MZE 3034 Orkestra – Oda Müziği 2 ZORUNLU 1 2 0 3
B 6 MZE 3036 Gitar Eğitimi ve Eşlikleme 2 ZORUNLU 1 0 0 1
B 7 MZE 3038 Okul Müziği Dağarı ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 13
TOPLAM: 30
6. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MZE 3004 Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Piyano) SEÇMELİ 1 0 0 2
B 2 MZE 3008 Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 2
B 3 MZE 3010 Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Flüt) SEÇMELİ 1 0 0 2
B 4 MZE 3012 Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 2
B 5 MZE 3014 Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Keman) SEÇMELİ 1 0 0 2
B 6 MZE 3016 Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Klarnet) SEÇMELİ 1 0 0 2
B 7 MZE 3018 Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Kontrbas) SEÇMELİ 1 0 0 2
B 8 MZE 3020 Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 2
B 9 MZE 3022 Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 2
B 10 MZE 3024 Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Viyolonsel) SEÇMELİ 1 0 0 2
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1013 Okullarda Rehberlik ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 4001 Öğretmenlik Uygulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 3 MZE 4005 Orff Çalgıları ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 MZE 4033 Orkestra – Oda Müziği 3 ZORUNLU 1 2 0 3
G 5 MZE 4039 Türk Sanat Müziği Korosu 1 ZORUNLU 1 2 0 3
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 9
TOPLAM: 30
7 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MZE 4003 Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Piyano) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 2 MZE 4007 Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 3 MZE 4009 Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Flüt) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 4 MZE 4011 Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 5 MZE 4013 Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Keman) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 6 MZE 4015 Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Klarnet) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 7 MZE 4017 Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Kontrbas) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 8 MZE 4019 Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 9 MZE 4021 Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 1
G 10 MZE 4023 Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Viyolonsel) SEÇMELİ 1 0 0 1
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 GKD 1008 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 MBD 1014 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 4002 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 4 MZE 4034 Orkestra – Oda Müziği 4 ZORUNLU 1 2 0 3
B 5 MZE 4040 Türk Sanat Müziği Korosu 2 ZORUNLU 1 2 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 8
TOPLAM: 30
HER DÖNEM AKTS’YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5012 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 19 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 MBD 5006 Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 MBD 5009 Eğitimde Program Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MZE 5001 Batı Müziği Tür ve Biçim Bilgisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MZE 5002 Drama ve Müzikli Oyunlar SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MZE 5003 Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MZE 5004 Müzik Toplulukları Yönetimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MZE 5005 Okul Öncesi Müzik Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MZE 5006 Popüler Müzik ve Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.