Tarihçe
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı, 4 yıllık lisans eğitimi vermektedir. Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel kurumlarda Coğrafya öğretmeni olarak çalışabilmektedir. Ayrıca Harita Genel Müdürlüğü ile Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü vb. kurumlarda uzman ve araştırmacı olarak görev yapabilecek nitelikte elemanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Anabilim Dalımızda 2 Profesör, 1 Doçent ve 1 Doktor Öğretim Üyesi olmak üzere 4 öğretim elemanı görev yapmaktadır. Lisans ve yüksek lisans düzeyinde eğitim faaliyetleri devam etmektedir. Her yıl lisans düzeyinde 21 öğrenci kabul eden anabilim dalımızda yaklaşık 100 öğrenci öğrenim görmektedir. Eğitim dili Türkçe olup örgün öğretim yapılmaktadır.
Vizyon
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerini alan bilgisi ve pedagojik formasyon alanlarında donanımlı bireyler olarak yetiştirmek; yenilikçi ve bilim alanının bu güne kadar ortaya koyduğu evrensel birikimler ile uluslararası düzeyde bir eğitim ve öğretim vermek; doğal ortam şartları, etken ve süreçleri ile bu ortamdan etkilenen ve belli koşullarda bu ortamı şekillendiren insan ve insan faaliyetlerini inceleyip analizler yaparak nedensellik prensibini işleten, belli yöntemlerle bunları haritalayıp raporlar hazırlayan, bu süreçleri yorumlayarak çözümler üretebilen; bu deneyimlerini, mesleki bilgi ve becerilerini pedagojik formasyon yöntemleri çerçevesinde Coğrafya Öğretmeni olarak öğrencilerine aktarabilen öğretmen adayları yetiştirebilmek. Özetle doğal ve kültürel çevre gelişimine katkıda bulunmak, kişilerarası ve toplumsal ilişkilerde edinmiş olduğu bilgi ve beceri birikimlerini davranışlarına yansıtan, birleştirici ve yapıcı bir kimliğe sahip öğretmenler yetiştirmek ve akademik kadroların çabalarıyla ortaya koyacağı araştırma, yayın ve yürüteceği bilimsel projeler ile gerek bilime ve gerekse toplum yaşamına katkı sunabilen bir anabilim dalı olmaktır.
Misyon
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı, yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini yenilemeyi ilke edinmiş, doğal ortam ve insan faaliyetlerini incelerken bilimsel yöntem ve prensiplerden ayrılmayan, yapıcı, sorunlara çözüm üreten, eleştirel düşünebilen, kültürüne ve değerlerine sahip çıkarak çağa ayak uydurabilen, geleceğe yönelik idealleri olan, iletişim becerilerine sahip, iletişim ve eğitim teknolojilerini kullanabilen, disiplinler arası ilişki kurabilen ve bunları farklı alanlara aktarabilen, teori ile uygulamayı birleştiren, eğitimde uluslararası alanlardaki çalışmaları alanına uygulayabilen, güncel yaklaşım, strateji, yöntem ve teknikleri takip edebilen, ortamın doğru kullanılması için çözümler, yanlış kullanım sonucunda karşımıza çıkabilecek sorunlar hakkında çevresini bilgilendirebilen, sürdürülebilir kalkınma açısından doğal ve kültürel dokunun farkında olup koruma ve kullanma konusunda gerçek yaşamla bütünleşecek çözümler üretebilecek; ülke kalkınmasında severek sorumluluk alabilecek medeni cesarete ve yetkinliğe sahip Coğrafya öğretmenleri yetiştirmektir.