Yüksek Lisans Programı Öğretim Planı, 2 zorunlu ve 12 seçmeli dersten oluşmaktadır. Yüksek Lisans Programı seçmeli ders havuzunda, 7 tanesi Güz yarıyılında, 5 tanesi Bahar yarıyılında olmak üzere toplam 12 seçmeli ders yer almaktadır. Öğretim Programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 6/81 AKTSdir. |
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem |
1 .Dönem: |
Dönem |
No |
Ders Kodu |
Ders Adı |
Ders Türü |
D |
U |
L |
AKTS |
G |
1 |
İME 5023 |
Matematik Eğitiminde Nicel Araştırmalar |
ZORUNLU |
3 |
0 |
0 |
8 |
G |
2 |
EBE 5039 |
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği |
ZORUNLU |
3 |
0 |
0 |
5 |
G |
0 |
– |
SEÇMELİ DERSLER |
SEÇMELİ |
– |
– |
– |
17 |
TOPLAM: |
30 |
|
1 .Dönem Seçmeli: |
Dönem |
No |
Ders Kodu |
Ders Adı |
Ders Türü |
D |
U |
L |
AKTS |
G |
1 |
EBE 5003 |
İstatistiksel Yöntemler ve Uygulamaları |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
5 |
G |
2 |
İME 5011 |
Matematik Öğretiminde Psikolojik Yaklaşımlar |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
G |
3 |
İME 5015 |
Problem Çözme ve Problem Çözme Stratejileri |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
7 |
G |
4 |
İME 5001 |
İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavram Yanılgıları |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
5 |
G |
5 |
İME 5029 |
Matematik Eğitiminde Teorik Çerçeveler |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
G |
6 |
İME 5017 |
Matematik Eğitiminde Veri Madenciliği |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
7 |
G |
7 |
İME 5019 |
Cebirsel Düşünmeyi Öğrenme ve Öğretme |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
G |
8 |
İME 5025 |
İlköğretim Matematik Eğitiminde Dörtlü Bilgi Modeli |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
G |
9 |
İME 5027 |
Matematik Eğitimi Literatürünün İncelenmesi |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
G |
10 |
İME 5003 |
İlköğretim Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
|
2 .Dönem: |
Dönem |
No |
Ders Kodu |
Ders Adı |
Ders Türü |
D |
U |
L |
AKTS |
B |
1 |
İME 5028 |
Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorileri |
ZORUNLU |
3 |
0 |
0 |
8 |
B |
2 |
İME 5096 |
Seminer |
ZORUNLU |
0 |
2 |
0 |
3 |
B |
0 |
– |
SEÇMELİ DERSLER |
SEÇMELİ |
– |
– |
– |
19 |
TOPLAM: |
30 |
|
2 .Dönem Seçmeli: |
Dönem |
No |
Ders Kodu |
Ders Adı |
Ders Türü |
D |
U |
L |
AKTS |
B |
1 |
EBE 5002 |
Test Geliştirme Teknikleri |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
5 |
B |
2 |
EBE 5000 |
Bilgi Erişimi ve Raporlaştırmada Bilgisayar Kullanımı |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
5 |
B |
3 |
İME 5010 |
Matematikte Kavram Öğretimine Yönelik Yaratıcı Etkinlikler |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
B |
4 |
İME 5016 |
Geometri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
B |
5 |
İME 5020 |
Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
B |
6 |
İME 5040 |
Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
B |
7 |
İME 5026 |
Matematik Eğitiminde Oyun ve Drama |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
B |
8 |
İME 5032 |
Matematik Eğitiminde Çoklu Gösterimler |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
B |
9 |
İME 5034 |
Matematik Eğitiminde Nitel Araştırmalar |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
B |
10 |
İME 5036 |
Öğrenme Stilleri ve Stratejileri |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
9 |
B |
11 |
İME 5038 |
Matematik Eğitiminde Yöntemsel Tasarımlar ve Uygulamaları |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
B |
12 |
İME 5024 |
Analiz Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar |
SEÇMELİ |
3 |
0 |
0 |
8 |
|
3.Dönem: |
Dönem |
No |
Ders Kodu |
Ders Adı |
Ders Türü |
D |
U |
L |
AKTS |
G |
1 |
İME 5198 |
Uzmanlık Alanı Dersi |
ZORUNLU |
2 |
0 |
0 |
3 |
G |
2 |
İME 5199 |
Tez Çalışması |
ZORUNLU |
0 |
0 |
0 |
27 |
TOPLAM: |
30 |
|
4.Dönem: |
Dönem |
No |
Ders Kodu |
Ders Adı |
Ders Türü |
D |
U |
L |
AKTS |
B |
1 |
İME 5198 |
Uzmanlık Alanı Dersi |
ZORUNLU |
2 |
0 |
0 |
3 |
B |
2 |
İME 5199 |
Tez Çalışması |
ZORUNLU |
0 |
0 |
0 |
27 |
TOPLAM: |
30 |
|