Yüksek Lisans Programı

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Öğretmenliği 1998 den bu yana Yüksek lisans derecesi vermektedir.

Kazanılan Derece

Matematik Öğretmenliği, Yüksek Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi )

Kabul ve Kayıt Koşulları

Aynı veya ilgili disiplinlerde Lisans Derecesi, Not Döküm Belgesi (Transkript), Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) veya eşdeğer GRE, GMAT ve Dil Yeterliliği sınavlarından kabul edilebilir puan ile lisans derecesinde kazanılan genel not ortalaması ile ALES puanına göre kabul edilebilir ağırlıklı puana sahip olmak gerekir. ALES ve Yabancı Dil puanı aranıp aranmayacağı ile ilgili istisnai durumlar Enstitü duyurusunda yer alır. Ancak; Konservatuvar programları ile Güzel Sanatlar Fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde,Doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında ALES şartı aranmaz. Kesin kabul, ilgili akademik birim komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır. Uluslararası öğrencilerin kabul koşulları Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci Yönetim Kurulunca kontenjan belirlenmiş ise ilan edilen tarihlerde yatay geçiş başvurusu yapabilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir.
Öğrencinin bir başka anabilim dalı/üniversitenin lisansüstü programında kayıtlı iken alıp başarılı olduğu dersler karşılığında kayıtlı olduğu programa ait derslerden muafiyet talepleri Dokuz Eylül Üniversitesi Muafiyet ve İntibak Yönergesi hükümlerine göre Anabilim Dalı Başkanlığı görüşü alınarak, Enstitü Yönetim Kurulunca değerlendirilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Program, toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Bir yarıyıl için öğrenci iş yükü 30 AKTS, tezli yüksek lisans programının tamamlanabilmesi için gerekli toplam iş yükü 120 AKTS’dir.

Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 75 (4.00 üzerinden en az 2.50) olması gerekir. Seminer, tez çalışması ve uzmanlık alanı dersleri başarılı/başarısız olarak değerlendirilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Eğitim programı matematik eğitimi konusunda kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak amacı ile hazırlanmıştır. Program dili Türkçedir.
Ayrıca eğitim programı içindeki İngilizce olarak verilen 2 ders bulunmaktadır. Bu derslerin program içindeki miktarı yaklaşık %12dir.

Temel Program Kazanımları

1 Alanı ile ilgili bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2 Alanı ile ilgili araştırma projesini tasarlayabilir.
3 Alanına özgü araştırmaları etkililiği açısından inceleyebilir.
4 Bilişim teknolojilerini kullanarak eğitim yazılımı geliştirmek üzere çalışmalar yapabilir.
5 Alanına özgü yaptığı araştırmasının istatistiklerini yapabilir.
6 Matematik eğitimi alanında yürüttüğü araştırmasının nitel analizlerini yapabilir.
7 Öğrenme teorilerini irdeleyebilir.
8 Öğrenme teorileri ile öğretim stratejileri arasındaki ilişkiyi kurabilir.
9 Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirebilir.
10 Öğretim materyali hazırlayıp etkililiğini araştırabilir.
11 Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
12 Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyebilir.
13 Alanı ile ilgili bilgilerini ulusal uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir.
14 Alanında, sosyal sorumluluk ve etik değerler hakkında bilgi ve bilince sahiptir.

Mezunların İstihdam Profilleri

Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Öğretmenliği yüksek lisans mezunları, MEB ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; MEB ve ona bağlı özel okul ve dershane gibi kurumlarda uzman veya eğitim teknoloğu olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir.

TYYÇ – Program Yeterlilikleri İlişkisi

Ders Yapısı ve Kredileri

Yüksek Lisans Programı Öğretim Planı, 2 zorunlu ve 17 seçmeli dersten oluşmaktadır. Yüksek Lisans Programı seçmeli ders havuzunda, 8 tanesi Güz yarıyılında, 9 tanesi Bahar yarıyılında olmak üzere toplam 17 seçmeli ders yer almaktadır. Öğretim Programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 6/143 AKTSdir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FMM 5041 Matematik Eğitimi Araştırma Yöntemlerinde Yönelimler ZORUNLU 3 0 0 10
G 2 EBE 5039 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği ZORUNLU 3 0 0 5
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 15
TOPLAM: 30
1 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EBE 5003 İstatistiksel Yöntemler ve Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 5
G 2 FMM 5031 Analizde Temel Kavramlar ve Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 7
G 3 FMM 5033 Matematik Eğitimi Literatürüne Giriş SEÇMELİ 3 0 0 10
G 4 FMM 5049 Matematik Eğitiminde Öğretmen Bilgisi SEÇMELİ 3 0 0 10
G 5 FMM 5043 Seçme Konularda Lise Matematik Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8
G 6 FMM 5045 Nitel Araştırma Yöntemleri I: Veri Toplama ve Anlamlandırma SEÇMELİ 3 0 0 10
G 7 FMM 5047 Matematik Eğitiminde Teoriler ve Güncel Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 10
G 8 FMM 5035 Matematik Eğitiminde Araştırma Tasarımı SEÇMELİ 3 0 0 10
2 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 FMM 5040 Matematik Eğitiminde Akademik Yazma Uygulamaları ZORUNLU 3 0 0 8
B 2 FMM 5096 Seminer ZORUNLU 0 2 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 19
TOPLAM: 30
2 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EBE 5002 Test Geliştirme Teknikleri SEÇMELİ 3 0 0 5
B 2 EBE 5000 Bilgi Erişimi ve Raporlaştırmada Bilgisayar Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 5
B 3 FMM 5000 Geometride Temel Kavramlar ve Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8
B 4 FMM 5036 Matematik Eğitimi Araştırmalarında Yöntemsel Tasarım ve Uygulamalar SEÇMELİ 3 0 0 10
B 5 FMM 5050 Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimi SEÇMELİ 3 0 0 10
B 6 FMM 5044 Matematik Eğitiminde Araştırma Alanları SEÇMELİ 3 0 0 8
B 7 FMM 5046 Nitel Araştırma Yöntemleri II: Veri Analizi SEÇMELİ 3 0 0 10
B 8 FMM 5048 Matematik Eğitiminde Alanyazın Taraması, Yöntemsel Tasarımlar ve Uygulaması SEÇMELİ 3 0 0 10
B 9 FMM 5042 Matematik Eğitiminde Kuramlar ve Yönelimler SEÇMELİ 3 0 0 9
3.Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FMM 5198 Uzmanlık Alanı Dersi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 FMM 5199 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 27
TOPLAM: 30
4.Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 FMM 5198 Uzmanlık Alanı Dersi ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 FMM 5199 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 27
TOPLAM: 30

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Öğrencilerin yarıyılsonu sınavlarına girebilmeleri için teorik derslerin % 70ine, uygulama/laboratuvarların ise % 80ine devam etmiş olmaları gerekir.
Her yarıyılda bir ders için en az bir ara sınavı yapılır. Ara sınavın, yarıyıliçi çalışmalarının ve yarıyılsonu sınavlarının o dersin başarı notuna ne şekilde yansıtılacağı ve dersin haftalık bazda tüm yarıyıl için içeriği, ders kitabı ve ilgili literatürü yarıyıliçi sınav ve uygulama tarihleri dersi veren öğretim üyesi tarafından yarıyılın başında Enstitü Müdürlüğüne ve öğrencilere bildirilir. Öğrenciye verilecek yariyıl sonu ders notu, ara sınavlar, yarıyılsonu sınavı, ve/veya yarıyılsonu proje çalışması değerlendirmesi ile dönem içi çalışmaları ve derse devamı gözönünde tutularak öğretim üyesi tarafından, yarıyıl başında öğrencilere ve enstitüye verilen ders tanıtım bilgileri içinde yer alan esaslara göre takdir olunur.
Lisansüstü derslerinde bütünleme sınavı açılır. Öğrenciler Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile, genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri de tekrarlayabilirler.
Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyılsonu notu olarak yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlilik öğrencilerin en az (CB) notu almış olması gerekir.
Ayrıntılı bilgi için DEU Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmenliğine bakınız. http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=13260

Mezuniyet Koşulları

Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120dir. Mezuniyet koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları bölümünde ayrıntılı açıklandığı gibidir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam gün

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
E-posta:berna.gunhan@deu.edu.tr
Tel: 0 212 301 23 38
AKTS/DS Koordinatörü: Doç. Dr. Berna TATAROĞLU TAŞDAN
E-posta: berna.tataroglu@deu.edu.tr
Tel: 0 212 301 23 89
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Uğur Mumcu Cad. 135. Sk. No:5
35150 Buca-İZMİR/ TÜRKİYE