Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı 2003′ den bu yana Yüksek lisans derecesi vermektedir. |
Kazanılan Derece |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Doktora Derecesi Öğretim planında yer alan bütün dersleri başarı ile tamamlayan ve tez savunmasında başarılı olan öğrenciler İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında doktora derecesi alırlar. |
Derecenin Düzeyi |
Üçüncü Düzey ( Doktora Derecesi ) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Aynı veya ilgili disiplinlerde Lisans Derecesi, Tezli Yüksek Lisans Derecesi, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) veya eşdeğeri GRE, GMAT ile Dil Yeterliliği konusunda kabul edilebilir puan ile lisans veya tezli yüksek lisans derecesinde kazanılan genel not ortalaması ile ALES puanına göre kabul edilebilir ağırlıklı puana sahip olmak gerekir. Ancak; doktora / sanatta yeterlik / tıpta uzmanlık / diş hekimliğinde uzmanlık / veteriner hekimliğinde uzmanlık / eczacılıkta uzmanlık mezunlarının doktora programlarına başvuruları ile Konservatuvar programları ile Güzel Sanatlar Fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde ALES puanı aranmaz. Kesin kabul, ilgili akademik birim komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır. Uluslararası öğrencilerin kabul koşulları Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci Yönetim Kurulunca kontenjan belirlenmiş ise ilan edilen tarihlerde yatay geçiş başvurusu yapabilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
Doktora programı; öğretim planlarında belirtilen ders gruplarından alınmak suretiyle en az 21 yerel krediden az olmamak üzere en az yedi adet ders, tez önerisi, uzmanlık alanı dersi, yeterlik sınavı, seminer ve tez çalışmasından oluşur. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora Programı’nın amacı ilköğretim matematik eğitimi alanındaki temel bilgi ve becerileri sağlamaktır. Bunun yanı sıra yüksek lisans öğrencilerinin alanlarında bilimsel yaklaşımları kullanma becerilerini geliştirmek de amaçlanmaktadır. Eğitim programı ilköğretim matematik öğretmenliği konusunda kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak amacı ile hazırlanmıştır. Program dili Türkçe dir. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
İlgili doktora derecesi, mezunlarına mesleklerini icra edebilmek için gerekli olan hak ve imtiyazları sağlar. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı doktora mezunları, MEB ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik yapabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler. Ayrıca özel sektörde öğretim teknolojileri ile ilgili alanlarda çalışabilirler. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Mezunlar doktora sonrası çalışmalara başvurabilir. Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında doktora sonrası programlarına başvurabilir. |
TYYÇ – Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Öğrencilerin yarıyılsonu sınavlarına girebilmeleri için teorik derslerin % 70`ine devam etmiş olmaları gerekir. |
Mezuniyet Koşulları |
Doktora programı; öğretim planlarında belirtilen ders gruplarından alınmak suretiyle en az yirmi bir kredi ve en çok otuz krediden fazla olmamak şartıyla en az yedi adet ders, tez önerisi, uzmanlık alanı dersi, yeterlik sınavı ve tez çalışmasından oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 240’dır. Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 240’dır. Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde ayrıntılı açıklandığı gibidir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN E-posta:berna.gunhan@deu.edu.tr Tel: 0 212 301 23 38 AKTS/DS Koordinatörü: Doç. Dr. Ayşe TEKİN DEDE E-posta: ayse.tekin@deu.edu.tr Tel: 0 212 301 23 32 Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Uğur Mumcu Cad. 135. Sk. No:5 35150 Buca-İZMİR/ TÜRKİYE |