Lisans Programı

http://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2019-2020/tr/bolum_1105_tr.html

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı 1989 yılında psikolojik danışman ve rehber öğretmen yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. 1990-1991 akademik yılında Eğitim Bilimleri Bölümü çatısı altında eğitim vermeye başlayan anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı programlarının eğitim dili Türkçedir.
Anabilim Dalımızın eğitim programı, gelecek nesilleri hem ülkemizin hem de çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda yetiştirebilecek kapasite ve beceride psikolojik danışman ve rehber öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Anabilim dalımız, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerinin güçlendirilmesinin yanı sıra, kişisel gelişimlerini destekleyen, yaratıcılıklarını ve sosyal ilişkilerini geliştiren spor, sanat, iletişim ve kültür faaliyetlerine yönlendirilmelerini de önemsemektedir.

Kazanılan Derece

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, Hasan Ali Yücel Binasında hizmet vermekte olup, 2 dersliğe ve akademik personele ait 7 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Ayrıca uygulama dersleri için bir oda bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1 Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2 Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3 Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4 Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5 Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6 Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7 Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8 Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9 Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10 Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12 Psikolojik danışma ve rehberlik alanına ilişkin temel kavramları doğru kullanabilme
13 Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve iş gücü piyasası koşulları temelinde bireylere kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun karar vermelerini kolaylaştıracak hizmetleri sunabilme
14 Sağlıklı yaşam becerilerini geliştirebilme
15 Kültür, sanat ve dil alanında yeterliliklerini arttırabilme
16 Eğitim alanında yenilikçi yaklaşımları takip edebilme

Mezunların İstihdam Profilleri

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde rehber öğretmen olarak ve Özel Psikolojik Danışma ve Psikoterapi merkezlerinde Psikolojik Danışman olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca, adalet, sağlık, emniyet ve askeriye kurumlarında da çalışabilmektedirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ – Program Yeterlilikleri İlişkisi

Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 51 zorunlu ve 27 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 180/60 AKTSdir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 PDR 1001 KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ ZORUNLU 2 0 0 4
G 7 PDR 1007 PSİKOLOJİYE GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 4
G 8 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ -6
TOPLAM: 30
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 PDR 1008 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 1 ZORUNLU 2 0 0 4
B 6 PDR 1012 FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ ZORUNLU 2 0 0 4
B 7 PDR 1014 OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA ZORUNLU 2 0 0 5
B 8 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ -6
TOPLAM: 30
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 PDR 2009 ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 4
G 3 PDR 2017 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 2 ZORUNLU 2 0 0 4
G 4 PDR 2019 SOSYAL PSİKOLOJİ ZORUNLU 2 0 0 4
G 5 PDR 2021 TEMEL İSTATİSTİK ZORUNLU 2 0 0 4
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 PDR 2008 TEST DIŞI TEKNİKLER ZORUNLU 1 2 0 3
B 5 PDR 2010 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 PDR 2014 KİŞİLİK KURAMLARI ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 PDR 2016 YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 PDR 3015 PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 PDR 3017 PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 PDR 3019 PSİKOLOJİK TESTLER ZORUNLU 1 2 0 3
G 6 PDR 3021 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 PDR 3023 MESLEKİ REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 2
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 PDR 3022 GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 PDR 3024 PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ ZORUNLU 1 2 0 4
B 5 PDR 3028 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 PDR 3030 MESLEKİ REHBERLİK UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 2
B 7 PDR 3032 MANEVİ DANIŞMANLIK ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 PDR 4023 BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI 1 ZORUNLU 1 2 0 3
G 3 PDR 4025 RPD?DE PROGRAM GELİŞTİRME ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 PDR 4027 MESLEK ETİĞİ VE YASAL KONULAR ZORUNLU 2 0 0 2
G 5 PDR 4029 AİLE DANIŞMANLIĞI ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 PDR 4031 OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 8
TOPLAM: 30
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 PDR 4028 BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI 2 ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 PDR 4030 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 PDR 4032 TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMA ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 PDR 4034 ÇOCUK HUKUKU ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 PDR 4036 OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 8
TOPLAM: 30
HER DÖNEM AKTS’YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 APD 5017 AİLE DANIŞMANLIĞI VE ETİK SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 APD 5018 AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 APD 5019 AİLE İÇİ ŞİDDET SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 APD 5020 AİLEDE BAĞIMLILIK EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 APD 5021 ANA-BABA EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 6 APD 5022 BOŞANMA VE BOŞANMA ARABULUCULUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 APD 5023 EVLİLİK ÖNCESİ PSİKOLOJİK DANIŞMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 APD 5024 KÜLTÜRE DUYARLI AİLE DANIŞMANLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 APD 5025 TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 APD 5026 TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 APD 5027 YAKIN İLİŞKİLER PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 12 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 KPD 5028 BİLGİSAYAR DESTEKLİ KARİYER DANIŞMANLIĞI SİSTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 KPD 5029 ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 KPD 5030 DEZAVANTAJLI GRUPLARLA KARİYER DANIŞMANLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 KPD 5031 ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 KPD 5032 ENDÜSTRİDE REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 KPD 5033 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 KPD 5034 İŞ ANALİZİ VE PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 KPD 5035 İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 KPD 5036 KARİYER BİLGİ KAYNAKLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 KPD 5037 KARİYER DANIŞMANLIĞINDA GÖRÜŞME BECERİLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 KPD 5038 OKULLARDA YAŞAM KARİYERİ GELİŞİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 KPD 5039 YAŞAM BOYU KARİYER GELİŞİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 54 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 55 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 56 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 57 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 58 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 59 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 60 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 61 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 62 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 63 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 64 OPD 5001 CİNSEL SAĞLIK EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 65 OPD 5002 ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 66 OPD 5003 ÇOCUK VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 67 OPD 5004 DUYUŞSAL EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 68 OPD 5005 KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 69 OPD 5006 KRİZE MÜDAHALE SEÇMELİ 2 0 0 4
H 70 OPD 5007 KÜLTÜRE DUYARLI PSİKOLOJİK DANIŞMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 71 OPD 5008 OKULDA RUH SAĞLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 72 OPD 5009 ÖNLEYİCİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 73 OPD 5010 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 74 OPD 5011 RPD’DE KONSÜLTASYON SEÇMELİ 2 0 0 4
H 75 OPD 5012 SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 76 OPD 5013 UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 77 OPD 5014 YARATICI DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 78 OPD 5015 YENİ PSİKOLOJİK DANIŞMA YAKLAŞIM VE MODELLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 79 OPD 5016 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Diğdem Müge SİYEZ
E-posta: didem.siyez@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 22 37