İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. 1983-1984 öğretim yılından beri Yabancı Diller Eğitimi Bölümü içinde faaliyetlerini sürdürmekte olan anabilim dalımız, kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulamaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm İngiliz Dili Eğitimi programlarının eğitim dili İngilizce ve Türkçedir. Programlar dil, kültür, edebiyat ve ağırlıklı olarak dil öğretimi alanlarını kapsamaktadır.
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalının amacı, öğrencilerine İngilizcenin öğretimi, dil edinimi, dil-kültür etkileşimi, edebiyat öğretimi, çeviri, dil becerileri, dil becerilerinin farklı düzeylerde, farklı yaş gruplarına öğretimine yönelik materyal geliştirme ve uyarlama, öğrenci gereksinim ve beklentilerini dikkate alarak ders izlencesi tasarlama, İngilizce ders kitaplarının incelenmesi, bilgisayar destekli dil öğrenimi gibi konularla ilgili bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Kazanılan Derece

İngilizce Öğretmenliği, Lisans Derecesi, İngilizce Öğretmeni

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, İngilizce Öğretmenliği Binasında hizmet vermekte olup, 11 dersliğe ve akademik personele ait 9 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, akıllı tahta gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Kendini zayıf ve güçlü yönleriyle tanır ve özyeterlik konusunda çalışmalar yürütür, zayıf yönlerini geliştirir.
7 Yaşam boyu öğrenme özelliklerini hem hayatında uygular hem de öğrencilere kazandırır.
8 Ulusal ve evrensel değerleri yansıtır, öğrencileri bilinçlendirir.
9 Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulusal Ajansın burslarından yararlanarak ülke dışında Türkiye’nin tanıtımı için çalışır.

Mezunların İstihdam Profilleri

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; üniversitelerde okutmanlık yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ – Program Yeterlilikleri İlişkisi

Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, zorunlu ders ve seçmeli ders kategorisinden oluşmaktadır.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 Türk Dili I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 İNG 1001 Okuma Becerileri 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 5 İNG 1003 Yazma Becerileri 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 İNG 1005 Dinleme ve Sesletim 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 7 İNG 1007 Sözlü İletişim Becerileri 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 8 KPD 1000 Kariyer Planlama ZORUNLU 1 0 0 2
G 9 MBD 1001 Eğitime Giriş ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 MBD 1003 Eğitim Sosyolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 12 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 13 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ -8
TOPLAM: 30
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 Türk Dili II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 İNG 1002 Okuma Becerileri 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 4 İNG 1004 Yazma Becerileri 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 İNG 1006 Dinleme ve Sesletim 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 İNG 1008 Sözlü İletişim Becerileri 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 İNG 1010 İngilizcenin Yapısı ZORUNLU 2 0 0 2
B 8 MBD 1002 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 MBD 1004 Eğitim Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 12 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ -6
TOPLAM: 30
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İNG 2001 İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 İNG 2003 İngiliz Edebiyatı 1 ZORUNLU 2 0 0 4
G 3 İNG 2005 Dilbilimi 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 İNG 2007 Eleşitrel Okuma ve Yazma ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1006 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MBD 1007 Öğretim Teknolojileri ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İNG 2002 İngilizce Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 İNG 2004 İngiliz Edebiyatı 2 ZORUNLU 2 0 0 4
B 3 İNG 2006 Dilbilimi 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 İNG 2008 Dil Edinimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 1005 Türk Eğitim Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBD 1008 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İNG 3001 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 1 ZORUNLU 3 0 0 5
G 2 İNG 3003 İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1 ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 İNG 3005 Dil ve Edebiyat Öğretimi 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 1011 Eğitimde Ahlak ve Etik ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1012 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İNG 3002 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 2 ZORUNLU 3 0 0 5
B 2 İNG 3004 İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2 ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 İNG 3006 Dil ve Edebiyat Öğretimi 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1009 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 1010 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 11
TOPLAM: 30
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 GKD 1008 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
G 2 İNG 4001 İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 İNG 4003 Çeviri ZORUNLU 3 0 0 3
G 4 MBD 1014 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 4005 Öğretmenlik Uygulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 8
TOPLAM: 30
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İNG 4002 İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama ZORUNLU 3 0 0 4
B 2 MBD 1013 Okullarda Rehberlik ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 4006 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 15
B 0 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ 8
TOPLAM: 30
HER DÖNEM AKTS’YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5012 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 19 İNG 5001 Dil ve Toplum SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 İNG 5002 İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 İNG 5003 İngilizce Ders Kitabı İncelemesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 İNG 5004 Dünya İngilizceleri ve Kültür SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 İNG 5005 İngilizce Öğretiminde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 İNG 5006 İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 İNG 5007 Edimbilimi ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 İNG 5008 Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 İNG 5009 Sınıfiçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 İNG 5010 Tümleşik Dil Becerilerinin Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 İNG 5011 Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 İNG 5012 Kitle İletişiminde İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 İNG 5013 İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5006 Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5009 Eğitimde Program Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Feryal ÇUBUKÇU
E-posta: fcubukcu@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 21 82