Genel Tanım – Eğitim Teknolojileri Doktora
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Eğitim Teknolojileri Doktora Programı 2020 yılında eğitim- öğretim faaliyetlerine başlamıştır. |
Kazanılan Derece |
Öğretim planında yer alan bütün dersleri başarı ile tamamlayan ve tez savunmasında başarılı olan öğrenciler Eğitim Teknolojileri alanında Doktora derecesi alırlar. |
Derecenin Düzeyi |
Üçüncü Düzey ( Doktora Derecesi ) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
1- Doktora programına başvuran adayların tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekmektedir. DEĞERLENDİRME SÜRECİ Bilim Sınavı Notu; yazılı değerlendirme puanının %60 ı ile sözlü değerlendirme puanının %40 ından oluşacaktır. Bilim Sınavı Notu = %60 Yazılı Değerlendirme Puanı + %40 Sözlü Değerlendirme Puanı Bilim Sınavı Notu 70 ve üzerinde olan adaylar Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinin 17/5-a maddesi gereğince başarılı sayılırlar ve bu adaylar için ALES Puanı, Mezuniyet Notu ve Bilim Sınavı Notundan oluşan Değerlendirme Puanı hesaplanacaktır. Değerlendirme Puanı; ALES Puanının %50 si, Mezuniyet Notunun %25 i ile Bilim Sınavı Notunun %25 inden oluşacaktır. Değerlendirme Puanı = %50 ALES + %25 Mezuniyet Notu + %25 Bilim Sınavı Notu (Mezuniyet Notu 100 üzerinden karşılığı ile işleme alınacaktır.) |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci Yönetim Kurulunca kontenjan belirlenmiş ise ilan edilen tarihlerde yatay geçiş başvurusu yapabilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
Doktora programı; öğretim planlarında belirtilen ders gruplarından alınmak suretiyle en az 21 yerel krediden az olmamak üzere en az yedi adet ders, tez önerisi, uzmanlık alanı dersi, yeterlik sınavı, seminer ve tez çalışmasından oluşur. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Eğitim programı eğitim teknolojileri konusunda kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak amacı ile hazırlanmıştır. Program dili Türkçe dir. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
İlgili doktora derecesi, mezunlarına mesleklerini icra edebilmek için gerekli olan hak ve imtiyazları sağlar. Eğitim Teknolojileri doktora programının mezunları, MEB ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; MEB ve ona bağlı özel okul ve dershane gibi kurumlarda uzman veya eğitim teknoloğu olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da akademisyenlik yapabilirler. Ayrıca özel sektörde öğretim teknolojileri ile ilgili alanlarda çalışabilirler. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Mezunlar doktora sonrası çalışmalara başvurabilir. Eğitim Teknolojileri doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında post-doktora programlarına başvurabilir. |
TYYÇ – Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Değerlendirme kriterleri, derse göre değişkenlik göstermektedir. Değerlendirme yöntemi olarak sınav, ödev, sunum kullanılmaktadır. Değerlendirme kriterine ilişkin bilgiler ve tarihler, dersi veren öğretim üyesi tarafından yarıyılın başında Enstitü Müdürlüğüne ve öğrencilere bildirilir. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, ara sınavlar, ödevler, sunumlar, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesi ile dönem içi çalışmaları ve derse devamı göz önünde tutularak öğretim üyesi tarafından, yarıyıl başında öğrencilere ve enstitüye verilen ders tanıtım bilgileri içinde yer alan esaslara göre takdir olunur. Lisansüstü derslerinde bütünleme sınavı açılır. Öğrenciler Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri de tekrarlayabilirler. Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl sonu notu olarak yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlilik öğrencilerin en az (CB) notu almış olması gerekir. Ayrıntılı bilgi için DEU Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmenliğine bakınız. |
Mezuniyet Koşulları |
Doktora programı; öğretim planlarında belirtilen ders gruplarından alınmak suretiyle en az yirmi bir kredi ve en çok otuz krediden fazla olmamak şartıyla en az beş adet zorunlu ders, en az dört adet seçmeli ders, tez önerisi, uzmanlık alanı dersi, yeterlik sınavı ve tez çalışmasından oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 240’dır. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam zamanlı |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı |