2019-2020 YAZ ÖĞRETİMİ ve AÇILMASI TEKLİF EDİLEN DERSLER DUYURUSU
*ÖNEMLİ NOTLAR
*İLAN EDİLEN KESİN KAYIT TARİHLERİNE KESİNLİKLE UYULMASI GEREKMEKTEDİR.
*WEB KAYIT SİSTEMİ OTOMATİK OLARAK KAPANACAĞINDAN BELİRTİLEN TARİHLERDE KESİN KAYIT YAPTIRMAYAN ÖĞRENCİLERİN KAYDI HİÇ BİR ŞEKİLDE KABUL EDİLMEYECEKTİR.
*Yaz Okulu Yönetmeliği gereği kayıtlar bittikten sonra ne sebeple olursa olsun, DERS EKLEME, DERS DEĞİŞTİRME, DERS SİLDİRME / İPTAL ETTİRME / BIRAKMA işlemleri yapılmamaktadır.
*Kayıtlanılan derslerde alınan not son not olarak işlenecektir. Bu nedenle ders seçme işlemini dikkatlice yapmanız önemle tavsiye olunur.
UYARI !!!
Hak donduran öğrenciler, haklarının saklı tutulduğu yarıyılların derslerini yaz öğretiminde alamazlar.
Kesin Kayıt : 10-14 Temmuz 2020
Kapanan Derslerin İlanı : 16 Temmuz 2020
Kapanan Ders Yerine Ders Seçimi : 17 Temmuz 2020
Ders Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 20 Temmuz 2020 – 28 Ağustos 2020
Final Sınavları : 24-28 Ağustos 2020
Fakültemiz ve diğer üniversite öğrencileri Kesin Kayıtlarını;
İnternet yolu ile (www.deu.edu.tr) web sayfasındaki “Web Kayıt” adımından kesin kayıt tarihleri içerisinde ders seçerek yapacaklar ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen ders ücretini T.C. Ziraat Bankasının her hangi bir şubesine öğrenci numarası ile yatırdıktan sonra kayıtları tamamlanmış sayılacaklardır.
(Ders seçimi web üzerinden yapılsa bile ders ücreti bankaya yatırılmadığı sürece öğrenci kayıtsız görünecektir.)
www.deu.edu.tr web sayfasındaki Web Kayıt adımına girdikten sonra
KULLANICI : yazokulu@ogr.deu.edu.tr
ŞİFRE : yazokulu
olarak giriş yaparak ekrana gelecek BAŞVURU FORMUNU doldurup 3019…. ile başlayan bir öğrenci numarası ve şifresi aldıktan sonra ders seçimi yapılacak ve ekranda belirtilen ücretleri ekrandan aldıkları öğrenci numarası ile T.C. Ziraat Bankasının her hangi bir şubesine yatırdıktan sonra kayıt işlemi tamamlanmış sayılacaktır.
- Kesin kayıt sonucunda açılabilmesi için gerekli öğrenci sayısının (20 öğrenci) sağlanmadığı dersler 16 Temmuz 2020 tarihinde internetten ilan edilecek ve kapatılacaktır.
- Fakültemiz ve diğer üniversite öğrencileri Kapanan ders yerine başka ders seçmek istedikleri takdirde öğrencilerin 17 Temmuz 2020 tarihinde web ders kayıt ekranına girerek tekrar ders kayıt hakkı almaları gerekmektedir. Daha önceki ders kayıtları iptal olacağından yeni alacakları derslere ek olarak daha önce seçtikleri kapanmayan dersleri de tekrar seçmeleri gerekmektedir. (Ders ücret farkı oluşması durumunda ücretin bankaya yatırılması zorunludur) Ücret farkını yatırmayan öğrenciler başka derse kayıtlanmış bile olsalar tüm ders kayıtları geçersiz sayılacaktı Kapanan ders yerine daha düşük kredili ders seçilmesi durumunda aradaki fark otomatik olarak verdiğiniz hesap numarasına yatırılacaktır.
- Kapanan Ders Yerine Ders Seçmek istemeyen öğrencilerin herhangi bir işlem yapmalarına gerek yoktu Bu durumda olan öğrencilerin yatırdıkları ders ücreti hesaplarına otomatik olarak iade edilecektir.
- Yaz okulu kayıt tarihleri arasında web kayıt işlemi yapıldıktan sonra kayıt olduğunuz derslerde ekleme, çıkarma, ders değiştirme veya bırakma hakkına sahipsiniz.
- Ancak Sisteme giriş yapıp “TEKRAR KAYIT HAKKI” alma işlemi yaptığınız takdirde bir önceki seçtiğiniz ders bilgileri silinmekte ve yeniden ders seçimi yapmanız gerekmektedi (Bankaya yatırmış olduğunuz ders ücreti son seçtiğiniz ders bilgilerine göre yeniden hesaplanmakta ve ekrana yansıtılmaktadır.)
- Kayıtlar bittikten sonra ders ekleme, çıkarma veya iptal edilmesi işlemleri yapılmamaktadır.
*2019-2020 Yaz okulu ders saat ücreti 1,79 TL’dir.
* Yabancı Uyruklu öğrenciler 3 (üç) katı ücret ödeyecektir.
Ders Saat |
Uygulanacak Top.Ders Saati |
Saat Ücreti |
Ödenecek Ücret |
2 |
28 |
1,79 TL |
50,12 TL |
3 |
42 |
1,79 TL |
75,18 TL |
4 |
56 |
1,79 TL |
100,24 TL |
5 |
70 |
1,79 TL |
125,3 TL |
- Ders kayıtları sonunda kapanan derslere kayıtlı öğrencilerin başka ders seçmek istememeleri durumunda yatırmış oldukları ücretin iade edilebilmesi için mutlaka başvuru sırasında kendi adlarına açılmış olan banka hesap numaralarını doğru ve eksiksiz olarak yazmaları gerekmektedir.
- Başka birinin adına verilen hesaplara iade işlemi yapılamamaktadır.
- Fakültemiz öğrencileri dışındaki diğer üniversite öğrencilerinin yaz okulu kaydı da aynı tarih ve şartlarda internet yolu ile yapılacaktır.
- Fakültemize yaz okulu ders kaydı yaptıran diğer üniversite öğrencilerinin aldıkları ders ve notların kendi Fakültelerinde kabul edilme veya edilmemesine ait yükümlülük tamamen öğrenciye aitti Bu nedenle ders kaydı yaptırmadan önce Fakültenizden olur almanız önemle duyurulur. Alınan izin ile ilgili Fakültemiz tarafından öğrencilerden herhangi bir belge istenmemektedir.
- Diğer Üniversite öğrencilerinin ders notlarının Üniversite/Fakültelerine en kısa sürede gönderilebilmesi için Fakülte isim ve adres bilgilerinin doğru olarak sisteme girilmesi önem taşımaktadır.
Yaz okulu sonunda Ders notları öğrencilere elden teslim edilmeyecek olup, en kısa sürede toplu olarak üniversite rektörlüklerine resmi yazı ile gönderilecektir.
- Yaz Öğretimi Yönetmeliği’nin 12.maddesi gereği öğrenciler, kesin kayıtlar bittikten sonra öğrenim hakkının saklı tutulması, ders eklenmesi, ders değiştirilmesi ve ders bırakılması taleplerinde BULUNAMAZLAR.
- Fakültemiz Yaz Öğretiminde ders alınabilmesi için, DEÜ Yaz Öğretimi Yönetmeliği ile Fakültemiz Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları’nda belirtilen tüm koşulların sağlanması gereklidir.
Öğrenciler Yaz öğretiminde Fakülte bölümlerinde açılacak olan derslerden en çok 3 (üç) derse kayıt yaptırabilir.
Yaz öğretiminde bir öğrenci;
- Alıp da sınavına girme hakkı elde edemediği,
- Alıp da başarısız kaldığı,
- Genel not ortalamasını yükseltmek amacı ile alıp da başarılı olduğu
dersleri tekrar alabilir.
- Öğrencinin daha önce hiç almadığı bir dersi alabilmesi için, genel not ortalamasının (GNO) en az 1.80 olması gerekir.
- Yaz öğretimi sonunda genel not ortalaması 1.80’nin altına düşen öğrenciler, yaz öğretimi takip eden dönemde daha önce almadıkları dersleri alamazlar.
- Başka üniversitenin yaz okulundan ders almak isteyen öğrenciler, Dekanlık Makamına dilekçe ile başvurarak ekine almak istedikleri dersin kredi ve içeriğini ekleyerek ( 1. ve 2. Sınıf öğrencilerinin ders içeriği eklemesine gerek yoktur.) Dekanlık Yazı işlerine teslim etmeleri yada fax yoluyla göndermeleri (0232 420 48 95) gerekmektedir.
- Ancak ilgili Bölüm Başkanlığı’nın onayı ve Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile en fazla 3 ders alabilirler.
- Alınacak dersin, ders saat/kredisi bölümümüz öğretim planında yer alan ders saat/kredisinden az olamaz.